Onderzoek
kernwaarden, kernwaardenonderzoek

Kernwaardenonderzoek

Kernwaarden bepalen de identiteit van jouw organisatie. Ze geven aan hoe je organisatie werkt en bovendien waarom de organisatie zo werkt. Sterke kernwaarden zijn zichtbaar in het gedrag van de medewerkers en maken het onderscheid voor je organisatie. De kernwaarde ‘Klantgericht’ houdt bijvoorbeeld in dat medewerkers zowel naar collega’s als naar klanten luisteren en behulpzaam zijn.

Aan de slag!

Waar sta je voor als organisatie? De MonitorGroep biedt een praktisch programma om de kernwaarden van je organisatie te ontdekken en te versterken. We beginnen met een workshop met het management van de organisatie en pakken meteen door naar de medewerkers. Kernwaarden gaan namelijk pas écht leven als je medewerkers erbij betrokken zijn en je klanten ze herkennen. Na het programma heb je breed gedragen kernwaarden waarmee je je kunt onderscheiden. En zo zet je jouw imago overtuigend neer.

Via een online vragenlijst betrekken we de medewerkers bij het selecteren van je kernwaarden. Wat zien de medewerkers als kernwaarden van de organisatie en welk gedrag zien ze in de dagelijkse praktijk? Met het onderzoek breng je de dialoog op gang en ontstaat er draagvlak voor de kernwaarden.

  • Resultaat: Uitgewerkte kernwaarden en gedragsindicatoren: Inzicht in beleving en de verschillen per team.
  • Doorlooptijd: 6 weken
  • Kosten: vanaf € 2.000

Écht verbeteren

Wij bieden ook workshops aan waarbij we de resultaten van het onderzoek toepassen in je organisatie. Zo kun je jouw kernwaarden implementeren of verbeteren.

Meer weten over kernwaarden?

Jeroen Bakker

Onderzoeker
030-2887558

anonimiteit onderzoek over ons