Eerst bespreken we hoe het gaat met je organisatie: Welke thema’s zijn belangrijk op dit moment? Wat is de cultuur en wat wil je hiervan in het onderzoek terug laten komen? Zijn er recent veranderingen doorgevoerd? Zijn er aandachtspunten per team of afdeling? Dit werken we uit tot concrete onderzoeksvraag.
Hierna lopen we samen door ons vragenboek. Hierin staan de 500 belangrijkste vragen verdeeld over 35 thema’s die belangrijk zijn voor de tevredenheid van de medewerkers. Je kunt beginnen met de adviesvragenlijst – onze gebalanceerde selectie van vragen over alle thema’s – of je kunt helemaal zelf je onderzoek samenstellen. Wij adviseren je altijd bij het samenstellen van je vragenlijst: met een workshop, een afspraak of door gewoon even te bellen.
“Hoeveel vragen moet ik stellen?”
Dat is een vraag die we vaak krijgen. Bij een kort MTO (pulse) gaan we uit van zo’n 25 vragen, bij een basis onderzoek van 50 vragen en bij een compleet MTO van zo’n 75 vragen. Voor alle drie valt wat te zeggen. Weten welk aantal vragen bij jouw organisatie past? Klik hier.
Vervolgens nemen we de planning door en stemmen we de promotie van het medewerkerstevredenheidsonderzoek af op de organisatie: e-mail, promotiekaarten, een leuk filmpje of een kick-off, we hebben het allemaal.