Over ons
Het team
Wij krijgen energie van het mooier maken van organisaties. We vinden het geweldig als medewerkers actief aan de slag gaan om het werkplezier te vergroten. Onze onderzoeken, workshops en adviezen helpen hierbij. We moedigen organisaties aan om hun sterke punten te koesteren en verbeterpunten op te pakken. Daarmee vergroten we het werkplezier in organisaties. Gelukkige medewerkers blijven langer bij de organisatie (grotere loyaliteit), zijn 37% minder ziek en produceren 21% meer dan niet gelukkige collega’s.
Werken bij
Heb jij ook een passie voor werkgeluk? Bekijk onze vacatures:
Naast het onderzoek doen, hebben we al veel organisaties geholpen met het verbeteren van hun organisatie. Deze ervaring delen we graag! Zo kunnen we ook jouw organisatie helpen om verder te ontwikkelen. Natuurlijk gebruik we daarbij de verbeterkracht die al in je organisatie aanwezig is. Medewerkers hebben daar immers vaak goede en praktische ideeën over. Op een positieve, leuke manier gaan de medewerkers in onze workshops aan de slag om hun organisatie te verbeteren en hun werkplezier te vergroten.
Samenwerkingspartners
Om organisaties optimaal vooruit te helpen, te blijven vernieuwen, kennis te verbreden én omdat we er blij van worden, werken we samen met de volgende partners.
Waar wij in geloven
Het is onze ambitie om het werk van één miljoen mensen leuker te maken. Dat doen we door bij te dragen aan meer werkgeluk, minder werkdruk, een positieve cultuurverandering, betere samenwerking, meer vertrouwen, betere communicatie, een passende stijl van leidinggeven en een betere werkomgeving.
We beginnen met medewerkersonderzoeken. Van daaruit kijken we waar de belangrijkste verbeteringen liggen. En die pakken we op, samen met jou. Met een verbetertraject, met workshops, met besprekingen en met energieke plannen die écht worden uitgevoerd.
Wij geloven erin dat elke verandering of verbetering begint met meten. We meten door medewerkers de juiste vragen te stellen en te luisteren. Vervolgens gebruiken we hun feedback, de resultaten van de meting, als startpunt voor het gesprek. Open en eerlijk.
We geloven ook dat positieve psychologie en werkgeluk meer aandacht mogen krijgen.
Omdat gelukkige medewerkers nu eenmaal beter presteren.
Iedereen kan nadenken over zijn werkgeluk.
Iedereen heeft sterke punten.
En iedereen kan iets leren.
Voor wie wij werken
Hieronder vind je al onze klanten, geordend per branche. Klanten beoordelen onze dienstverlening gemiddeld met een 8,6. Daarom laten we met trots zien voor wie we werken.
Klantverhalen & referenties
NWO
De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) richt zich op kwaliteit en vernieuwing in de wetenschap. De hoofdtaak is het financieren van wetenschappelijk onderzoek aan publieke onderzoeksinstellingen, in het bijzonder de universiteiten.
Bij het medewerkersonderzoek bij NWO lag de nadruk op de kernwaarden van de organisatie: Betrokken, Betrouwbaar, Grensverleggend en Verbindend. Voor ons, als onderzoekers, is het een mooie uitdaging om een medewerkersonderzoek uit te voeren bij deze wetenschappelijk onderlegde organisatie.
“De MonitorGroep bood voor ons een belangrijke toegevoegde waarde door de vele mogelijkheden in het onderzoek én de mogelijkheid voor vragen op maat. Dit heeft geleid tot een medewerkersonderzoek dat geheel aansluit bij de wensen en behoeften van NWO. Het resultaat: een medewerkersonderzoek met een hoge respons. Onze medewerkers hadden vertrouwen in zowel de methodiek als de resultaten.”
Daisy Boogaard, Coördinator HR Beleid & Projecten bij NWO
NWO
500-700 medewerkers
Wetenschappelijk onderzoek
Medewerkersonderzoek & Follow-up
Funda
Is het de funda Monday, de keuken of de informele werksfeer waardoor de mensen zich bij funda zo thuisvoelen? Feit is dat medewerkers van funda heel erg tevreden zijn met hun werk. En dat is – zeker in de IT-sector – een groot goed. Al sinds 2009 verkrijgt funda via het medewerkersonderzoek waardevolle stuurinformatie om de tevredenheid, betrokkenheid en het thuisgevoel voor de medewerkers te vergroten. De directie hecht veel waarde aan de sfeer binnen het bedrijf: ‘Bij funda gaat het erom dat de mensen zich er prettig voelen en zich kunnen ontwikkelen. We proberen een inspirerende omgeving te creëren waarin iedereen zich thuis voelt en het beste uit zichzelf kan halen.
“De persoonlijke aanpak en flexibiliteit hebben mij positief verrast! Zo ontzettend fijn contact met Daphne gehad; geen vraag was te veel en er kwam altijd een persoonlijke oplossing. Bedankt voor alles!”
Leonie Bol, HR Manager bij funda
funda
100-250 medewerkers
IT-sector
Jaarlijks medewerkersonderzoek
Inca Medical
Erik de Smit, HR-manager en mede-eigenaar van Inca Medical, liet het medewerkersonderzoek uitvoeren daarna de medewerkers zelf aan de slag gaan met verbeterplannen. Een geslaagde operatie waarbij vijf verbeterteams actief werken aan een concreet actiepunt uit het medewerkersonderzoek.
“De bespreking van de resultaten door de MonitorGroep was heel fijn. Vooral de positieve insteek en de focus op verbeteren was prettig. En er was ook aandacht voor de dingen die al goed gaan. Je bent soms zo bezig in de dagelijkse gang van zaken, dat we daar niet altijd bij stilstaan. En eenmaal in gesprek over de resultaten met de medewerkers, zie je dat iedereen zo begaan is met de organisatie. Dat is wat je samen deelt. Je ziet ook meteen goed wat het potentieel is van Inca: we hebben al heel wat goede structuren, maar er zijn zeker ook dingen die beter kunnen. Dus dat hebben we opgepakt, samen met de medewerkers.”
Erik de Smit, HR-manager en mede-eigenaar van Inca Medical
Inca Medical
50-100 medewerkers
Zorg
Medewerkersonderzoek & Follow-up
Het Gooi en Omstreken
Na het medewerkersonderzoek wilde P&O Adviseur Hellen van der Starre meteen aan de slag met de resultaten. De Verbeterworkshop bleek de ideale manier: Samen met alle medewerkers plannen maken op de zeven belangrijkste thema’s uit het medewerkersonderzoek. Niet top-down, maar vooral samen met de medewerkers.
De manier waarop de MonitorGroep ons heeft begeleid in het onderzoekstraject, gaf ons het vertrouwen dat zij ons ook konden helpen om een stap verder te gaan en actief aan de slag te gaan met het maken van verbeterplannen.’
Hellen van der Starre, P&O Adviseur bij Stichting Woningcorporaties Het Gooi en Omstreken
Het Gooi en Omstreken
50-100 medewerkers
Woningcorporaties
Medewerkersonderzoek & Verbeterworkshop
De Kubus
De Kubus werkt samen met de medewerkers via klant- en medewerkersonderzoeken continu aan verbetering van de organisatie. De vaste meet- en verbetercyclus helpt de organisatie om in te spelen op de vragen van klanten en de kansen die medewerkers zien.
Je moet zoveel mogelijk samen werken aan een droom, door alle ontwikkelingen heen” zegt Akke Wiersma, directeur van Stichting de Kubus, hét centrum voor kunst & cultuur in Lelystad.
– Akke Wiersma, directeur Stichting de Kubus
Stichting de Kubus
50-100 medewerkers
Culturele instellingen
Medewerkersonderzoeken & Klantonderzoeken
KwikFit
KwikFit werkt aan een zo fijn mogelijke werkomgeving met kleine, hechte teams. KwikFit vindt het belangrijk dat de medewerkers zich continu ontwikkelen om de beste versie uit zichzelf te halen. Met behulp van het medewerkersonderzoek kan KwikFit nog beter inspelen op de dingen die voor de medewerkers belangrijk zijn.
“Duidelijke presentatie en idem uitleg, die binnen onze organisatie voor alle lagen begrijpelijk was.”
Thérèse Doppenberg, HR Director bij KwikFit
KwikFit
1.500 medewerkers
Mobiliteit
Medewerkersonderzoeken
Roosdom Tijhuis
Roosdom Tijhuis vindt het belangrijk dat mensen tevreden zijn. Het zorgt voor een duurzame inzetbaarheid. Personeel blijft het bedrijf trouw (loyaliteit), het trekt nieuwe medewerkers (binden & boeien) en het zorgt voor een fijne werksfeer. Al met al redenen voor Erwin Mulhof (concern controller) en Annemiek Boers (P&O adviseur) om te kiezen voor een medewerkertevredenheidsonderzoek.
“De MonitorGroep heeft ontzettend veel ervaring in het uitvoeren van medewerkeronderzoeken. De actieve wijze waarop medewerkers betrokken worden en bewust worden gemaakt van niet alleen de verbeterpunten, maar juist ook de van de sterke punten van de onderneming heb ik als zeer positief ervaren.”
Erwin Mulhof, Concerncontroller bij Roosdom Tijhuis
Roosdom Tijhuis
250 medewerkers
Bouwen en wonen
Medewerkersonderzoeken
Mammoet Road Cargo
Mammoet Road Cargo bestaat uit een hecht en loyaal team met flexibele, praktisch ingestelde collega’s. Goede arbeidsvoorwaarden, uitdagend werk, waardering en trots spelen een grote rol binnen de organisatie. Het medewerkersonderzoek helpt Mammoet Road Cargo om te blijven aansluiten en verbonden te zijn met hoe medewerkers het werk en de organisatie beleven.
“Het onderzoek heeft ons inzicht gegeven hoe onze medewerkers het werken bij ons beleven. De visuele weergave van de resultaten is fijn. Het spreekt tot de verbeelding en daardoor begrijpelijk voor alle lagen van de organisatie.”
Marloes van de Sande, HR Manager bij Mammoet Road Cargo
Mammoet Road Cargo
80 medewerkers
Transport en logistiek
Medewerkersonderzoeken
Minters
Minters is een groeiende organisatie met sterke maatschappelijke verbinding. De organisatie vindt het belangrijk om goed in contact te staan met zowel de omgeving als met de medewerkers. Daarbij spelen actief luisteren, in dialoog gaan met elkaar en elkaar stimuleren ‘eruit te halen wat erin zit’ een grote rol. Het medewerkersonderzoek helpt Minters om goed werkgeverschap te kunnen faciliteren.
“Het was een prettig met adviseurs van de MonitorGroep en heel professionele uitstraling van de offerte, site en het rapport.”
Tamara Bruinsma, bestuursassistent/ HR&D assistent bij Minters
Minters
200 medewerkers
Zorg & Welzijn
Medewerkersonderzoeken
Halt
Halt vraagt om initiatief, visie op het werkveld en een open werkhouding. Samenwerken vanuit een een informele sfeer, waarin oog is voor medewerkers en de omgeving is voor Halt belangrijk. Het medewerkersonderzoek is één van de momenten waarop medewerkers open feedback kunnen geven over hoe ze het werk en Halt als werkgever beleven. In het medewerkersonderzoek werkten Miranda Hoogenhout en Jeroen Bakker van de MonitorGroep samen aan een vragenlijst die goed aansloot bij de thema’s die voor Halt relevant waren. Het resultaat helpt Halt om gericht verbeteringen door te voeren.
“Korte lijnen, prettige samenwerking met steeds dezelfde contactpersoon, duidelijk advies over vraagstellingen. Hele mooie en duidelijke visuele presentatie in de rapporten (veel complimenten binnen de organisatie hierover). Biedt concrete aanknopingspunten voor verbetering.”
Miranda Hoogenhout, Coördinator HRM / beleidsadviseur bij Halt
Halt
250 medewerkers
Zorg & Welzijn
Medewerkersonderzoeken
Leger des Heils
Samen strijden voor de meest kwetsbare mensen in onze samenleving. Werken met passie en impact, vanuit het christelijk geloof. Dat is werken bij het Leger des Heils. Om dat werk zo goed mogelijk te doen, laten (interne) klanten van het Leger des Heils via vragenlijstonderzoek (servicekwaliteitsmeting) van de MonitorGroep weten hoe tevreden zij zijn.
“Traject voor klanttevredenheidsonderzoek is naar tevredenheid geweest. We zijn goed geholpen, resultaatgericht, maar ook luisterend naar de vraag achter de vraag. Mee in het tempo dat we als organisatie hadden, of dat versnelling of vertraging was. Aanrader!”
Gerard van Woudenberg, Sr. Beleidsmedewerker & Programmamanager duurzaamheid bij het Leger des Heils
“Bereikbaarheid en snel schakelen in het proces. Heel prettig op ons afstemmen als klantorganisatie.”
Lourens Geertsema, Manager Service Management en Change Portfolio Management bij het Leger des Heils
“Ik ben zeer tevreden. Jeroen bedankt voor de fijne samenwerking weer bij ook deze servicekwaliteitsmeting. Op naar de volgende meting! De infographic geeft de essentie weer op één A4. Ik merk dat dit zeer goed werkt op allerlei niveaus: van RvT tot aan werkvloer. Erg blij mee.”
Emile Soria, medewerker Beleid en Communicatie bij het Leger des Heils
Leger des Heils
+ 7.000 medewerkers
Zorg & Welzijn
Medewerkersonderzoeken, (interne) klantonderzoeken
Amethist Verslavingszorg
Bij Amethist Verslavingszorg zetten bijna 100 medewerkers zich dagelijks in voor mensen met een verslavingsprobleem. In het medewerkersonderzoek heeft Amethist gekozen voor de Complimentenservice. Hierin kunnen collega’s elkaar een compliment uitdelen in het medewerkersonderzoek. Dit om extra aandacht te geven aan het thema waardering. Uit het medewerkersonderzoek blijkt dat de medewerkers hun werk met veel plezier doen. Sterker nog: Amethist Verslavingszorg heeft zulke hoge resultaten behaald, dat de organisatie een Topwerkgever is.
“De manier waarop de vragenlijst aangeboden wordt aan medewerkers en de mogelijkheid van het doen van complimenten aan collega’s in het onderzoek zijn positief.”
Annet van Veenhuizen, Directeur bij Amethist Verslavingszorg
Amethist Verslavingszorg
ca. 100 medewerkers
Zorg & Welzijn
Medewerkersonderzoeken
Gemeente Houten
Houten is een dynamische gemeente. Met 350 collega’s werkt Gemeente Houten iedere dag aan prettig wonen en werken in de gemeente. Het medewerkersonderzoek gaf de benodigde inzichten om dit nóg verder invulling te geven.
“Klantvriendelijk en deskundig. Jullie staan open voor feedback en onze ideeën/wensen. Weten deze vervolgens ook goed te verwerken. Prettig contact en samen gewerkt.”
Boukje Nijdeken, Teammanager Personeel, Organisatie en Managementondersteuning bij Gemeente Houten
Gemeente Houten
ca. 100 medewerkers
Overheid
Medewerkersonderzoeken
WelschapSocius
WelschapSocius betekent inspirerend en zinvol werken. WelschapSocius zet zich in voor de samenleving, van jong tot oud. Betrokkenheid en bevlogenheid zijn de sleutelwoorden en in dat kader voert WelschapSocius ook herhaaldelijk het medewerkersonderzoek uit.
‘De structuur en begeleiding in het proces van het medewerkersonderzoek heb ik als erg prettig ervaren.”
Joyce van Kessel, P&O Adviseur bij WelschapSocius
WelschapSocius
+ 350 medewerkers
Zorg & Welzijn
Medewerkersonderzoeken
Sterker Sociaal Werk
Bij Sterker werken bijna 150 medewerkers. Sterker investeert in ontwikkeling en persoonlijke groei, belonen initiatief en zorgen voor een prettige werkomgeving. Gelijkwaardigheid, saamhorigheid, plezier en presteren staan daarbij centraal. Als het gaat om medewerkertevredenheid laat Sterker graag de medewerkers zelf aan het woord. Uit het meest recente medewerkertevredenheidsonderzoek blijkt dat medewerkers bij Sterker zeer tevreden zijn. De organisatie scoort een 7,8 voor algehele tevredenheid: een half punt hoger dan het landelijk gemiddelde.
‘”Visueel rapport, geeft snel inzicht in de belangrijkste uitkomsten en biedt voldoende informatie om uitkomsten te duiden en verbeterpunten te benoemen. De 8 van werkgeluk is een mooie, zinvolle aanvulling in het onderzoek.”
Mirjam Pepels, HR Manager bij Sterker Sociaal Werk
Sterker Sociaal Werk
150 medewerkers
Zorg & Welzijn
Medewerkersonderzoeken
Woonlandschap de Leyhoeve
Woonlandschap de Leyhoeve is een innovatief woonconcept voor 55-plussers. Centraal staan leefplezier, kwaliteit, woongenot en gastvrijheid. Woonlandschap de Leyhoeve hecht waarde aan een beknopt medewerkersonderzoek waarin aandacht is voor thema’s als werkgeluk, vitaliteit en waardering.
“De betrouwbaarheid en validiteit van het onderzoek. De leesbaarheid en presentatie van de onderzoeksresultaten. Heel fijn en persoonlijk contact met de MonitorGroep.”
Fieke Arts, HR Directeur bij Woonlandschap de Leyhoeve
Woonlandschap de Leyhoeve
330 medewerkers
Zorg & Welzijn
Medewerkersonderzoeken
BNG Bank
BNG Bank is zuinig op relaties, zo ook op de medewerkers. Vanuit het medewerkersonderzoek verzamelt BNG Bank feedback van de medewerkers om te kunnen werken aan een optimaal werkgeverschap.
“De ervaring van de MonitorGroep blijkt uit de begeleiding en suggesties. Het onderzoek heeft inzicht gegeven in de sterke en te verbeteren aspecten van onze bedrijfscultuur.”
Mark van der Laan, HR Directeur bij BNG Bank
BNG Bank
Financiële Dienstverlening
Medewerkersonderzoeken