Over ons

Wie wij zijn

Visie

Voor wie wij werken

Wie wij zijn

Wij krijgen energie van het mooier maken van organisaties. We vinden het geweldig als medewerkers actief aan de slag gaan om het werkplezier te vergroten. Onze onderzoeken, workshops en adviezen helpen hierbij. We moedigen organisaties aan om hun sterke punten te koesteren en verbeterpunten op te pakken. Daarmee vergroten we het werkplezier in organisaties en zetten medewerkers net dat stapje extra zodat zij het verschil maken. Daar doen we het voor!

Vanuit de vele onderzoeken en verbetertrajecten die wij doen, hebben we ruime praktijkervaring in organisatieverbetering. Deze ervaring delen we graag! Zo kunnen we organisaties verrijken en helpen om écht te verbeteren. Natuurlijk maken we ook optimaal gebruik van de verbeterkracht die al in uw organisatie aanwezig is. Want wat is er mooier dan de mooie ideeën die in de organisatie aanwezig zijn, om te zetten naar concrete actie? Op een positieve, leuke manier gaan uw medewerkers in onze workshops aan de slag om hun organisatie mooier te maken.

Pim Stalenhoef

Onderzoeker

Daphne Analbers

Onderzoeker

Jonas Veldhoen

Developer online

Jeroen Bakker

Onderzoeker

Arie Pieter Veldhoen

Aanvoerder | Coach werkgeluk

Marlies van Dissel

Onderzoeker

Janneke van den Berg

Creatie

Lucas Veldhoen

Marketing & Communicatie

Waar we in geloven

Het is onze ambitie om het werk van één miljoen mensen leuker te maken. Dat doen we door bij te dragen aan meer werkgeluk, minder werkdruk, een positieve cultuurverandering, betere samenwerking, meer vertrouwen, betere communicatie, een passende stijl van leidinggeven en een betere werkomgeving.

Hoe we dat doen? We beginnen met medewerkersonderzoeken en klantenonderzoeken. Van daaruit kijken we waar de belangrijkste verbeteringen liggen. En die pakken we op, samen met jou. Met een verbetertraject, met workshops, met besprekingen en met energieke plannen die écht worden uitgevoerd.

Wij geloven erin dat elke verandering of verbetering begint met meten. We meten door medewerkers de juiste vragen te stellen en te luisteren. Vervolgens gebruiken we hun waardevolle antwoorden, de resultaten van de meting, als basis om het gesprek aan te gaan. Open en eerlijk.

We geloven ook dat positieve psychologie en werkgeluk meer aandacht mogen krijgen.
Omdat gelukkige medewerkers nu eenmaal beter presteren.
Iedereen kan nadenken over zijn werkgeluk.
Iedereen heeft sterke punten.
En iedereen kan iets leren.

Klantverhalen

Hieronder lees je een aantal verhalen over projecten die wij voor onze klanten verzorgd hebben. Je leest welk onderzoek we hebben gedaan, wat de uitkomsten waren en hoe we hier samen mee aan de slag zijn gegaan.

NWO

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) richt zich op kwaliteit en vernieuwing in de wetenschap. De hoofdtaak is het financieren van wetenschappelijk onderzoek aan publieke onderzoeksinstellingen, in het bijzonder de universiteiten.

Bij het medewerkersonderzoek bij NWO lag de nadruk op de kernwaarden van de organisatie: Betrokken, Betrouwbaar, Grensverleggend en Verbindend. Voor ons, als onderzoekers, is het een mooie uitdaging om een medewerkersonderzoek uit te voeren bij deze wetenschappelijk onderlegde organisatie.

“De MonitorGroep bood voor ons een belangrijke toegevoegde waarde door de vele mogelijkheden in het onderzoek én de mogelijkheid voor vragen op maat. Dit heeft geleid tot een medewerkersonderzoek dat geheel aansluit bij de wensen en behoeften van NWO. Het resultaat: een medewerkersonderzoek met een hoge respons. Onze medewerkers hadden vertrouwen in zowel de methodiek als de resultaten.”

– Daisy Boogaard (Coördinator HR Beleid & Projecten)

Drukwerk

NWO

500-700 medewerkers

Wetenschappelijk onderzoek

Medewerkersonderzoek & Follow-up

Funda

Is het de funda Monday, de keuken of de informele werksfeer waardoor de mensen zich bij funda zo thuisvoelen? Feit is dat medewerkers van funda heel erg tevreden zijn met hun werk. En dat is – zeker in de IT-sector – een groot goed. Al sinds 2009 verkrijgt funda via het medewerkersonderzoek waardevolle stuurinformatie om de tevredenheid, betrokkenheid en het thuisgevoel voor de medewerkers te vergroten.

Directeur Marc Duijndam hecht veel waarde aan de sfeer binnen het bedrijf: ‘Bij funda gaat het erom dat de mensen zich er prettig voelen en zich kunnen ontwikkelen. We proberen een inspirerende omgeving te creëren waarin iedereen zich thuis voelt en het beste uit zichzelf kan halen.

Funda

100-250 medewerkers

IT-sector

Jaarlijks medewerkersonderzoek

funda

Inca Medical

Erik de Smit, HR-manager en mede-eigenaar van Inca Medical, liet het medewerkersonderzoek uitvoeren daarna de medewerkers zelf aan de slag gaan met verbeterplannen. Een geslaagde operatie waarbij vijf verbeterteams actief werken aan een concreet actiepunt uit het medewerkersonderzoek.

“De bespreking van de resultaten door de MonitorGroep was heel fijn. Vooral de positieve insteek en de focus op verbeteren was prettig. En er was ook aandacht voor de dingen die al goed gaan. Je bent soms zo bezig in de dagelijkse gang van zaken, dat we daar niet altijd bij stilstaan. En eenmaal in gesprek over de resultaten met de medewerkers, zie je dat iedereen zo begaan is met de organisatie. Dat is wat je samen deelt. Je ziet ook meteen goed wat het potentieel is van Inca: we hebben al heel wat goede structuren, maar er zijn zeker ook dingen die beter kunnen. Dus dat hebben we opgepakt, samen met de medewerkers.”

Erik de Smit, HR-manager en mede-eigenaar

Inca Medical

50-100 medewerkers

Zorg

Medewerkersonderzoek & Follow-up

Het Gooi en Omstreken

Na het medewerkersonderzoek wilde P&O Adviseur Hellen van der Starre meteen aan de slag met de resultaten. De Verbeterworkshop bleek de ideale manier: Samen met alle medewerkers plannen maken op de zeven belangrijkste thema’s uit het medewerkersonderzoek. Niet top-down, maar vooral samen met de medewerkers.

De manier waarop de MonitorGroep ons heeft begeleid in het onderzoekstraject, gaf ons het vertrouwen dat zij ons ook konden helpen om een stap verder te gaan en actief aan de slag te gaan met het maken van verbeterplannen.’

– P&O Adviseur Hellen van der Starre

Het Gooi en Omstreken

50-100 medewerkers

Woningcorporaties

Medewerkersonderzoek & Verbeterworkshop

Het Gooi en Omstreken

De Kubus

De Kubus werkt samen met de medewerkers via klant- en medewerkersonderzoeken continu aan verbetering van de organisatie. De vaste meet- en verbetercyclus helpt de organisatie om in te spelen op de vragen van klanten en de kansen die medewerkers zien.

Je moet zoveel mogelijk samen werken aan een droom, door alle ontwikkelingen heen” zegt Akke Wiersma, directeur van Stichting de Kubus, hét centrum voor kunst & cultuur in Lelystad.

 – Akke Wiersma, directeur Stichting de Kubus

Kubus

Stichting de Kubus

50-100 medewerkers

Culturele instellingen

Medewerkersonderzoeken & Klantonderzoeken