funda is topwerkgever

Wanneer je op zoek bent naar een huis, kun je er niet om heen: met ruim 41 miljoen bezoeken per maand is funda hét vastgoedplatform van Nederland. Met behulp van funda gaat men op zoek naar zijn of haar droomhuis. En dat geldt niet alleen voor consumenten: ook de dromen van de medewerkers staan bij funda centraal. De organisatie zet zich in voor haar medewerkers en dat wordt gewaardeerd. Dit maakt hen wederom een TopWerkgever.

De M van mens

Bij funda wordt veel vanuit de mens benaderd. Successen worden samen gevierd en de werksfeer wordt al jaren hoog gewaardeerd. Het is belangrijk dat men zich goed voelt in de organisatie en daar zetten ze alle zeilen voor bij. Die persoonlijke benadering is belangrijk volgens Ilse Westerveen: ‘Het maakt mensen beter en het brengt funda ook verder. Ik vind het leuk om mensen te helpen. Samen in gesprek gaan om te kijken waar iemand energie van krijgt. Waar word je als persoon nou vrolijk van? Waardoor kom je ’s ochtends met plezier naar het werk? Binnen de organisatie is er ruimte om hiermee bezig te zijn en dat is prettig.’ Er wordt ook veel aandacht besteedt aan trainings- en ontwikkelingsmogelijkheden voor medewerkers, en dat is terug te zien in de onderzoeksresultaten. Uit het onderzoek blijkt dat 95% van de medewerkers tevreden is over de opleidingsmogelijkheden. Daarmee scoren ze ruim 30% hoger dan gemiddeld, een knappe prestatie.

Fundaplein

Uit het onderzoek komt sterk naar voren dat medewerkers trots zijn op hun werk en veel affiniteit hebben met de organisatie. Funda vindt het dan ook belangrijk dat medewerkers zich thuis voelen. Het kantoor van funda is daarom geen doorsnee kantoor. Het is een inspirerende omgeving met prachtig uitzicht op het IJ. Op het fundaplein is er ruimte voor een lekkere lunch, een fanatiek potje tafeltennis of tijd om even te bungelen op de schommel. HR Manager Ilse Westerveen vertelt trots: ‘We zijn één grote familie. We zijn open naar elkaar en helpen elkaar. Iedereen is trots op ons product en iedereen draagt bij aan het resultaat.’

Het fundaplein wordt daarnaast gebruikt voor het delen van informatie en dat werpt zijn vruchten af. Op de funda Monday komt de hele organisatie bij elkaar op het plein en worden successen gevierd en ideeën gedeeld. Zo weet iedereen altijd wat er speelt binnen de organisatie en waar de stip op de horizon staat. Bijna 90% van de medewerkers beoordeelt de informatievoorziening vanuit funda dan ook positief. Funda behoort daarmee bij de top van Nederland, want deze score is 30% hoger dan gemiddeld.

 

Waarderen & Versterken

Dat funda ambitieus blijft, blijkt uit de toekomstplannen. Het aankomende jaar zal de focus liggen op de doorgroeimogelijkheden en de samenwerking binnen funda. ‘Het aantal medewerkers groeit hard, iedereen heeft eigen verantwoordelijkheden en daardoor kunnen er eilandjes ontstaan. Daar gaan we mee aan de slag.’ vertelt Ilse. Funda heeft hiervoor appreciative inquiry in gedachte; een benadering waarbij men leert op basis van successen en groeit door datgene te versterken wat al werkt. De nadruk ligt hierbij op het samen vormgeven van de gewenste ontwikkeling. Met deze nieuwe ideeën willen ze aansluiten op de wensen van de medewerkers. ‘En dan nemen we hopelijk volgend jaar weer het TopWerkgever-certificaat in ontvangst’ aldus Ilse Westerveen.

Over TopWerkgevers

Topwerkgevers is een initiatief van de MonitorGroep. De MonitorGroep helpt organisaties werken aan werkgeluk en is trots op alle organisaties die zich daarvoor inzetten. 

MonitorGroep

Meer lezen