VerbeterWorkshop

Tijdens de VerbeterWorkshop gaan medewerkers aan de slag met de belangrijkste thema’s uit het medewerkersonderzoek. Geen top-down aanpak; de ideeën zijn van iedereen. Dat geeft draagvlak. De medewerkers spelen de hoofdrol en de MonitorGroep faciliteert en ondersteunt. Via leuke werkvormen (o.a. brainstorm, carrousel, pitch) komen we tot SMART-actieplannen. Aan het einde van de workshop neemt het MT/de directie de plannen in ontvangst. En wat is er leuker dan informeel nog even napraten tijdens een afsluitende borrel?

Workshop in een notendop

  • Het brengt je organisatie in beweging
  • Er gebeurt écht iets met de resultaten van het medewerkersonderzoek
  • Medewerkers hebben de hoofdrol
  • Creatieve werkvorm waarbij iedereen meedoet
  • Het levert concrete verbeterplannen op
  • Een positieve verbeter-vibe, gericht op hoe het beter kan
  • 1 dagdeel 
  • Onze facilitators begeleiden de dag
  • Pitch van de plannen voor de directie
  • Afsluiten met een borrel

Wat levert het op?

Tijdens de workshop maken medewerkers verbeterplannen die het MT/de directie in ontvangst neemt. Deze zijn gericht op het verbeteren van de belangrijkste aandachtspunten uit het medewerkersonderzoek.

De verbeterteams gaan de plannen daarna zelf verder uitwerken en uitvoeren. Soms helpt het om de teams te begeleiden . 

 

Het resultaat?

Concrete en richtinggevende SMART-verbeterplannen. Daarnaast wordt er draagvlak gecreëerd voor de verbeteracties, door de samenwerking met rest van de medewerkers in de organisatie. Het levert positieve energie op in de organisatie.

Voor wie?

Geschikt voor organisaties die samen met de medewerkers een stap vooruit willen (en durven) zetten. Dat vraag wel dat de directie het los durft te laten. 

In het kort

12-50 DEELNEMERS
(ook digitaal)

3 – 4 UUR 
(bijv. 13.30 – 17:00)

€ 1.400,- 
o.b.v. 2-3 thema’s

€ 2.800,-
o.b.v. 3-6 thema’s

IN-COMPANY 
een leuke externe locatie werkt extra goed 

ONLINE
met creatieve
online tools 

 

 

PRAKTIJK
kick-off, korte brainstormronde, uitwerken verbeterposter, pitch aan de directie

THEMA’S
in overleg selecteren we 2-6 thema’s uit het medewerkers- of klantenonderzoek