VerbeterWorkshop

Tijdens de VerbeterWorkshop gaan medewerkers aan de slag met de belangrijkste thema’s uit het medewerkersonderzoek. Geen top-down aanpak; de ideeën zijn van iedereen. Dat geeft draagvlak. De medewerkers spelen de hoofdrol en de MonitorGroep faciliteert en ondersteunt. Via leuke werkvormen (o.a. brainstorm, carrousel, pitch) komen we tot SMART-actieplannen. Aan het einde van de workshop neemt het MT/de directie de plannen in ontvangst. En wat is er leuker dan informeel nog even napraten tijdens een afsluitende borrel?

Workshop in een notendop

  • 1 dagdeel
  • Medewerkers hebben de hoofdrol
  • Creatieve werkvorm waarbij iedereen meedoet
  • Het levert concrete verbeterplannen op
  • Onze facilitators begeleiden de dag
  • Pitch van de verbeterplannen voor de directie
  • Afsluiten met een borrel
  • Het brengt je organisatie in beweging
  • Er gebeurt écht iets met de resultaten van het medewerkersonderzoek

Wat we gaan doen.

De medewerkers gaan aan de slag met de belangrijkste thema’s uit het medewerkersonderzoek. Geen top-down aanpak; de ideeën zijn van iedereen. Dat geeft draagvlak. De medewerkers spelen de hoofdrol en de MonitorGroep faciliteert en ondersteunt. 

Via leuke werkvormen zoals een brainstorm, de carrousel en een afsluitende pitch komen we tot SMART-actieplannen, gemaakt en geborgd door de medewerkers. Aan het einde van de workshop bieden de werknemers de pannen aan aan het MT/de directie. En wat is er leuker dan informeel nog even napraten tijdens een afsluitende borrel?

 

Wat het oplevert.

Concrete en richtinggevende SMART-verbeterplannen, uitgewerkt in een leuk boekje dat deelbaar is met de organisatie. Daarnaast wordt er draagvlak gecreëerd voor de verbeteracties, door de samenwerking met de rest van de medewerkers in de organisatie. Het levert positieve energie op.

Voor wie?

Geschikt voor organisaties die samen met de medewerkers een stap vooruit willen (en durven) zetten. Dat vraag wel dat de directie het los durft te laten. 

In het kort

12-50 DEELNEMERS
(ook digitaal)

3 – 4 UUR 
(bijv. 13.30 – 17:00)

€ 1.900,- 
o.b.v. 2-3 thema’s

€ 2.950,-
o.b.v. 3-6 thema’s

IN-COMPANY 
een leuke externe locatie werkt extra goed 

ONLINE
met creatieve
online tools 

 

 

PRAKTIJK
kick-off, korte brainstormronde, uitwerken verbeterposter, pitch aan de directie

THEMA’S
in overleg selecteren we 2-6 thema’s uit het medewerkers- of klantenonderzoek