MIJNMONITOR

Al mijn bestanden op één plek

Medewerkersonderzoek

Op deze pagina staat alle informatie die nodig is voor een succesvol onderzoek. Met de documenten op deze pagina kun je gemakkelijk en veilig je onderzoek vormgeven, in gang zetten en live de voortgang volgen. Na het onderzoek publiceren we hier ook de onderzoeksresultaten.

Het onderzoek start je in drie stappen. Deze vind je hieronder, onder het kopje ‘Voor het onderzoek’. Maar: je hoeft het natuurlijk niet alleen te doen! Wij helpen je met plezier. Neem bij vragen en advies contact op met jouw contactpersonen.

Veel plezier met het werken aan werkgeluk!

Je adviseurs

Arie Pieter Veldhoen
Onderzoeker/Adviseur

030-2887558
apveldhoen@monitorgroep.nl

Nynke Schouten
Onderzoeker

030-2887558
nschouten@monitorgroep.nl

Voor het onderzoek

Voordat we beginnen aan jullie onderzoek hebben we wat gegevens nodig. Hieronder vind je de verwerkersovereenkomst, zodat we AVG-proof kunnen werken en kun je veilig de e-mailadressen uploaden.

Bekijk hier het globale verloop van het onderzoek.

2. Vragenlijst samenstellen

Het is belangrijk om de juiste vragen te stellen. Bij een 0-meting stel je een groep samen die gaat meedenken over de inhoud van de vragenlijst. Wij sturen de deelnemers de selectietool en afzonderlijke van elkaar kiest men zijn/haar favoriete vragen. In een workshop bespreken we daarna met maximaal vijf personen de resultaten hiervan en bepalen we de definitieve vragenlijst. Bij een vervolgmeting nemen we de vragenlijst van de vorige meting als uitgangspunt en geven we, indien gewenst, advies voor eventuele aanpassingen.

Online vragenlijst(en)

Nog niet beschikbaar

Welke vragen moet je kiezen? En hoeveel? Bekijk onze tips bij het selecteren van de vragen voor jouw onderzoek.

3. Onderzoek aankondigen

Om te zorgen dat de vragenlijst door zo veel mogelijk medewerkers wordt ingevuld, biedt de MonitorGroep verschillende promotie opties aan. Sommige opties zijn zelfs gratis. Kijk hieronder wat je allemaal kunt gebruiken om de respons van je onderzoek zo hoog mogelijk te krijgen.

Promotiematerialen

Met leuke posters, kaarten of banners vergroot je heel makkelijk het draagvlak voor het onderzoek. Klik hieronder voor onze promotiematerialen.

Respons

Om een hoge respons te bereiken is het belangrijk om goed en tijdig te communiceren. Download hier ons whitepaper met tips voor een hoge respons!

Communicatie

Een krachtige aankondiging helpt aan een hoge respons. Maak het jezelf makkelijk en bekijk hieronder de voorbeeldcommunicatie. 

  • Interne aankondiging
  • Bedankbericht na het onderzoek.

Download hieronder een aantal voorbeelden van teksten die je kunt gebruiken.

Het onderzoek aankondigen met een video

Deze aankondigingsvideo kun je in de week voor de start van het onderzoek delen met de medewerkers. Hierin vertelt Daniëlle van de MonitorGroep over het onderzoek, anonimiteit en nodigt ze alle medewerkers uit om de vragenlijst in te vullen.

Herinneringsvideo

Wil je tegen de tijd dat de deadline in beeld is het onderzoek nog even onder de aandacht brengen? Dan is deze herinneringsvideo waardevol om te delen met de collega’s. 

Medewerkersonderzoek mét werkgeluksprofiel

Kiest jouw organisatie ervoor om ook individuele werkgeluksprofielen te ontvangen? Gebruik dan de onderstaande link naar de aankondigingsvideo. In deze video vertelt Daniëlle ook over de individuele werkgeluksprofielen.

Video's Engels ondertiteld

Maken jullie gebruik van een meertalige vragenlijst? Dan is deze ondertitelde variant fijn om te gebruiken.

Tijdens het onderzoek

Kun je hier de respons live volgen, ook per organisatieonderdeel.

Je rapporten

Hieronder vind je de resultaten van het medewerkersonderzoek en eventueel eerdere medewerkersonderzoeken.

Resultaten medewerkersonderzoek 2024

Nog niet beschikbaar

Partners voor Jeugd totaal

Groepen

Medewerkers Leidinggevenden HR Directie/MT OR
Totaalrapport
Toelichtingenrapport
Groepsrapporten
Overzichtsrapporten
Presentatie
Workshop

Infographic?

Wil je snel de eerste (of de belangrijkste) resultaten van het onderzoek delen met de medewerkers? Dan kun je kiezen voor een infographic. Daarmee maak je in één oogopslag de belangrijkste resultaten inzichtelijk.

Aan de slag met resultaten

Het onderzoek krijgt pas écht meerwaarde als je de resultaten omzet naar verbeteringen in de organisatie. In onze brochure geven we een overzicht van de mogelijkheden om op een positieve manier met de medewerkers aan de slag te gaan met de resultaten van het onderzoek. Denk bijvoorbeeld aan een Verbeterworkshop, zoals in het filmpje hiernaast.

Handige downloads die je kunt gebruiken na het onderzoek​

Verbeterplannen maken met verbeterteams

Werkgeluk maak je samen! Ga je sessies organiseren waarin afdelingen/teams zelf actieplannen maken op basis van de resultaten uit jullie onderzoek? Dat is een mooie start. Tip: In de praktijk blijkt dat bondige verbeterplannen, opgezet en gedragen door een groep mensen die zicht verbonden voelt met het thema juist goed werken. Onderstaande downloads vormen een ideaal format dat je hierbij kunt gebruiken. 

Verbeterplan: actieplan om in te vullen

Sterke- en verbeterpunten: Zet ze op een rij

Voeg je koptekst hier toe