Onderzoek
Twee zittende mannen, pratend over MonitorGroep, medewerkersonderzoek, werkgelukonderzoek, werkgeluk, verbeteren, advies, adviestraject. bedankt. klantenonderzoek

klantenonderzoek

Klantenonderzoek

Patiënten, cliënten, ketenpartners, collega’s, cursisten, gasten… vrijwel alle organisaties hebben te maken met (interne) klanten. Klanten die enthousiast zijn over uw organisatie en over uw producten of diensten zijn goud waard! Een blije klant vertelt zijn verhaal door aan kennissen en bekenden. Dat is de krachtigste reclame!

Sluiten je diensten of producten aan bij de wensen en behoeften van je klanten? Met ons klantenonderzoek zie je op welke punten de verwachtingen van je klanten worden beantwoord of overtroffen. Klanten vinden het vaak leuk om mee te denken over de organisatie. Alleen dat kan je klantrelatie al versterken. Samen met jou stellen we een vragenlijst samen die aansluit op jouw klantgroep en je ontvangt een helder en praktisch rapport, waarmee je jouw producten en diensten kunt verbeteren. Uiteraard kun je ook resultaten ontvangen per regio, klanttype of klantsegment.

Vraag uw klanten om feedback

Vraag je klanten eenvoudig om feedback over de dienstverlening/producten van je organisatie. Omdat er veel verschillende klanten zijn (gasten, cliënten, partners), stellen we voor jouw organisatie een passende vragenlijst samen. Hiervoor kun je gebruikmaken van een draaiboek met veel suggesties. Hoe denken je klanten over de kwaliteit, levertijd, service en klantgerichtheid? Zien ze jouw organisatie als leverancier of is de relatie meer gebaseerd op samenwerking? Misschien hebben je klanten nog wel waardevolle ideeën voor uitbreiding van de dienstverlening? Je kunt het onderzoek periodiek of continu uitvoeren.

Aan de slag met de feedback

Het resultaat van het klantenonderzoek is een helder rapport. Hierin vind je de feedback van je klanten en dit geeft direct richting voor verbetering. Vind je het fijn om naar aanleiding van het rapport verder met je klanten in gesprek te gaan? Ook daarbij kunnen we je helpen. Dan organiseren we de workshop ‘Klets met je klant’. Hierin kun je bijvoorbeeld samen met je klanten brainstormen over wat goed gaat en wat beter kan. Onze ervaring is dat alleen al de workshop en het luisteren naar de klanten de klantbinding versterkt.

In het kort

Wat houdt het in?

  • Een intern of extern klantenonderzoek
  • Een vragenlijst die afgestemd is op jouw organisatie
  • Kies je eigen vragen uit het draaiboek
  • Het is een online vragenlijst
  • Keuze voor een periodiek of continu onderzoek
  • Helder onderzoeksrapport
  • Na het onderzoek: mogelijkheid tot klantbijeenkomsten

Meer weten?

    Ik ontvang graag:







    *Dit hebben we echt van je nodig