Een hoge respons zorgt voor een grote betrouwbaarheid van de resultaten. Het maakt je onderzoek dus extra krachtig als veel medewerkers de vragenlijst hebben ingevuld. Daarom doet de MonitorGroep veel om een zo hoog mogelijke respons te realiseren. Prettige uitnodigingen en een gebruiksvriendelijke vragenlijst bijvoorbeeld. Wij zijn dan ook trots op een gemiddelde respons van 83% over onze onderzoeken. Jouw organisatie kan zelf ook veel doen om bij te dragen aan een hoge respons.
Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk medewerkers de vragenlijst invullen, helpt het als medewerkers goed zijn geïnformeerd over het onderzoek. De interne aankondiging is belangrijk, maar daarnaast kun je gebruik maken van onze promotiematerialen. Met posters of online banners breng je het onderzoek onder de aandacht van de medewerkers.
Wil je materialen die zijn afgestemd bij de huisstijl van jouw organisatie?
Dat kan natuurlijk ook, jouw onderzoeker/adviseur denkt graag met je mee en informeert je over de mogelijkheden.
Download hieronder PDF’s of een filmpje die je kunt tonen op de schermen in de gang.
De PDF’s en het filmpje zijn in 1920x1080px (standaard beeldschermformaat).
Medewerkersonderzoek intern aankondigen
Deze aankondigingsvideo kun je in de week voor de start van het onderzoek delen met de medewerkers. Hierin vertelt Daniëlle van de MonitorGroep over het onderzoek, anonimiteit en nodigt ze alle medewerkers uit om de vragenlijst in te vullen.
Medewerkersonderzoek mét werkgeluksprofiel
Kiest jouw organisatie ervoor om ook individuele werkgeluksprofielen te ontvangen? Gebruik dan de onderstaande link naar de aankondigingsvideo. In deze video vertelt Daniëlle ook over de individuele werkgeluksprofielen.
Meertalig onderzoek
In sommige onderzoeken is sprake van een meertalig onderzoek. De onderstaande video’s helpen daarbij:
Have you already shared your input through the employee survey? If so: thank you very much for your contribution. Have you not yet responded? No worries, as you still have time to complete the survey in the coming days.
Nog éven je aandacht voor het medewerkersonderzoek
Wil je tegen de tijd dat de deadline in beeld is het onderzoek nog even onder de aandacht brengen? Dan is deze herinneringsvideo waardevol om te delen met de collega’s.
‘Deelname aan het onderzoek is anoniem en wordt verzorgd door een onafhankelijk bureau.’ Door dit te benadrukken, neem je eventuele drempels tot het invullen van de vragenlijst weg.
Het medwerkersonderzoek is niet ‘van de OR’, ‘van HR’ of ‘van de directie’. Het helpt als het onderzoek wordt uitgedragen vanuit verschillende kanten van de organisatie.
Een medewerkersonderzoek helpt je om te werken aan werkgeluk. Vind je het als organisatie belangrijk dat medewerkers ‘lekker in hun werk’ zitten? Een filmpje van de directeur waarin dit wordt verteld maakt vaak impact.
Misschien nog wel een van de krachtigste boodschappen wanneer je het onderzoek onder de aandacht brengt bij de medewerkers: jouw mening heeft zin. We gaan met de resultaten aan de slag. Daar kun je op vertrouwen. Een omschrijving van het tijdspad daarbij kan helpen.
Voor wat hoort wat. Dat zeggen ze wel eens. Het klopt dat een incentive (beloning voor het invullen) het onderzoek extra attentiewaarde kan geven. Een externe incentive heeft de voorkeur omdat bij een individuele de kans bestaat dat mensen meedoen ‘voor de beloning’ en de vragenlijst minder serieus invullen.
Enkele tips om dit op een goede manier te doen:
We helpen je graag verder.
Neem gerust contact met ons op.
E-mail: info@monitorgroep.nl
Telefoon: 030 – 2887 558
De MonitorGroep voert medewerkersonderzoeken uit en helpt organisaties om meer werkgeluk te creëren.
© MONITORGROEP 2024