Inhoud van ons medewerkertevredenheidsonderzoek
Ons startpunt is een intakegesprek waarin we de situatie van uw organisatie doornemen. Heeft u specifieke thema’s die u wilt meenemen? Wat is de cultuur en wat wilt u hiervan in het onderzoek terug laten komen? Zijn er recent veranderingen doorgevoerd? Zijn er aandachtspunten per team of afdeling?
Hierna lopen we samen door onze adviesvragenlijst. Hierin staan de 500 belangrijkste vragen verdeeld over 35 thema’s die belangrijk zijn voor de tevredenheid, betrokkenheid en het werkgeluk van de medewerkers. Op basis van het gesprek adviseren we u vrijblijvend bij de selectie van uw vragen. Bij een kort MTO gaan we uit van zo’n 25 vragen, bij een volledig MTO van zo’n 75 vragen en bij een uitgebreid onderzoek van zo’n 100 vragen.
Dan bekijken we welke thema’s u extra aandacht wilt geven. Voor elk van de 35 thema’s hebben we hiervoor modules met extra vragen. Bijvoorbeeld over duurzame inzetbaarheid, professionaliteit, cultuur, stijl van leidinggeven, het nieuwe werken, het nieuwe beoordelen, talentontwikkeling, psychosociale arbeidsbelasting, werkdruk, werkgeluk, missie-visie, kernwaarden…
Ook de aanpak van het medewerkertevredenheidsonderzoek stemmen we af op uw organisatie: de communicatie, het (gratis) promotiemateriaal, de vergelijking met de vorige meting, de benchmark, rapporten per afdeling, de terugkoppeling en de follow-up. U ontvangt van ons een draaiboek met alle informatie om het onderzoek vlot en efficiënt voor te bereiden.